چرا شنا كنيد؟

رژيم هاي غذايي و برنامه هاي تمريني براي افزايش و كاهش وزن

چرا شنا كنيد؟

۵۲ بازديد

كاهش مشكلات استخواني
خاصيت شناوري روي آب، بر سيستم استخواني تاثير مي گذارد. وقتي در آب قرار داريد احساس سبكي مي كنيد زيرا آب بخشي از وزن شما را تحمل مي كند. هر چه خود را بيشتر در آب قرار دهيد وزن خود را كمتر احساس خواهيد كرد و فشاركمتري به بدن وارد مي شود .اين كاهش از كمر به پايين ۵۰ درصد است كه به تدريج و با فرو رفتن تا گردن به ۹۰ درصد افزايش مي يابد . همچنين آب گرم مفاصل سفت شده را شل مي كند.اين نوع تمرين براي افراد لاغر اندام و كساني كه آرتريت دارند، مفيد است.
شنا تحرك بدن را باز مي گرداند
ورزش در آب براي همه سنين عالي است و بسياري از عوامل خطر مربوط به ورزش هاي معمولي مانند زمين خوردن يا گرمازدگي را ندارد . بنابر اين ورزش بسيار مناسبي براي افراد مسن است. آب به افراد ضعيف تر قدرت تحرك بيشتري مي دهد و براي ذهن و بدن نيز مفيد است. هر حركتي كه انجام مي دهيد نياز به مقاومت بيشتري دارد كه قدرت بدني بيشتري مي طلبد.اگر اهل شنا كردن نيستيد كافي است در آب راه برويد.
افزايش قدرت و سفتي عضلاني با شنا
بر خلاف ورزش هاي ديگر، شنا تمامي عضلات بزرگ را درگير و هماهنگ مي كند.كشش و حركت مفاصل مختلف و رباط باعث افزايش انعطاف پذيري مي شود. اين عمل نه تنها قدرت عضلاني را بهبود مي دهد بلكه باعث سفت شدن و شكل گيري آن نيز مي شود. ورزش درآب باعث تقويت استحكام استخوان نيز مي شود و در كاهش خطر بروز بيماري پوكي استخوان نيز نقش دارد.
علايم آسم را بر طرف مي كند و حجم ريه را افزايش مي دهد
شنا كردن به درست نفس كشيدن كمك مي كند؛ در نتيجه حجم ريه را افزايش مي دهد. هواي مرطوب استخر شنا، براي مبتلايان به آسم عالي است و در كاهش حملات آسم و علايم آن مانند خر و پف و نفس كشيدن از دهان نيز موثر است.
با بيماري قلبي، كلسترول و ديابت مقابله مي‌كند
شنا يك ورزش مفيد براي قلب است. قلب قوي تر مي شود و با پمپاژ بهتر، خون بيشتري در رگ ها جريان پيدا مي كند. شنا وورزش هاي هوازي كلسترول خون را كاهش مي دهد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد