روشن سازي پوست هاي سبزه

رژيم هاي غذايي و برنامه هاي تمريني براي افزايش و كاهش وزن

روشن سازي پوست هاي سبزه

۵۹ بازديد

راه حل روشن كردن پوست هاي تيره
استفاده از آبليمو
آب ليمو محبوب است، طبيعي است و سالهاست به عنوان يك عامل سفيد كننده براي كمك به روشن و درخشان كردن پوست مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر چه آب ليمو تنها كمي پوست تان را روشن تر مي كند اما نتايج ظريف روشن شدن پوست خيلي زود ظاهر مي شود. در مواردي كه پوست شما حساس است هرگز براي سفيد كردن پوست از آبليمو استفاده نكنيد، چون باعث بدتر شدن و خارش پوست مي شود.
سم زدايي بدن با آبليمو
ماسك خمير بادام
ماسك خانگي خمير بادام نه تنها به عنوان يك روشن كننده عمل مي كند، بلكه پوست تان را پاك سازي كرده و نرم مي كند. براي درست كردن اين ماسك ۶ عدد بادام را از شب قبل خيس كنيد و روز بعد آنها را خرد يا آسياب كرده و براي اينكه به خمير تبديل شود به آن شير اضافه كنيد. ماسك را در طول شب روي صورت و گردن خود بگذاريد. صبح روز بعد پوست تان را با سرد بشوييد. ابتدا اين كار را به مدت چند هفته هر روز و بعد از آن فقط دو بار در هفته انجام دهيد.
لوسين هاي ضد آفتاب
با استفاده از لوسيون هاي ضد آفتاب قبل از بيرون رفتن، از تيره تر شدن پوست تان جلوگيري كنيد. اگر نور خورشيد مستقيم به شما مي تابد هر ۳۰ دقيقه يك بار آن را تجديد كنيد. اگر چه در ويتامين D موجود در نور خورشيد مفيد است، اما مي تواند به پوست تان آسيب برساند و باعث شود پوست ناصافي داشته باشيد.
كرم هاي سفيد كننده
با كرم هاي سفيد كننده مي توانيد قسمت هاي تيره پوست تان را محو و روشن تر كنيد. انواع مختلفي از آنها وجود دارند و مواد تشكيل دهنده آنها نيز متفاوت است. اين محصولات به شما براي رسيدن به پوست مطلوبتان كمك مي كنند و لكه ها و ناهمواري هاي پوست تان را محو مي كنند.
ميوه ها و سبزيجات براي روشن كردن پوست
اگر دوست داريد به جاي استفاده از كرم هاي شيميايي به سراغ طبيعت برويد و از روش هاي سالم و بدون ضرر استفاده كنيد مي توانيد از ميوه ها و سبزيجات زير نيز استفاده كنيد. البته به ياد داشته باشيد كه سرعت تاثير اين موارد در مقايسه با كرم ها پايين تر مي باشد.
توت فرنگي: توت فرنگي ميوه اي مغذي است كه با داشتن ويتامين C يك داروي طلايي براي پوست شماست. ويتامين C براي توليد كلاژن ضروري است كه استحكام پوست را بهبود مي بخشد و صورت تان را تازه و روشن نشان مي دهد.
آناناس: با داشتن ويتامين C فراوان براي طراوت پوست مفيد است. آناناس آنزيمي دارد كه به كاهش لكه هاي ناشي از پيري پوست كمك مي كند. براي روشن شدن پوست تان مي توانيد آناناس را مستقيم روي آن بماليد.
ليمو: اين ميوه هم با داشتن اسيد اسكوربيك و آنتي اكسيدان هاي فراوان پوست را از تيرگي نجات مي دهد. مقداري ليمو داخل آب بچكانيد و آن را بنوشيد.
گوجه فرنگي: گوجه فرنگي در درخشندگي و طراوت پوست تان تاثير دارد, به اين ترتيب كه با توليد كلاژن در پوست تان درخشش طبيعي ايجاد مي كند.
سير: به بوي بدش توجه نكنيد چون يك آنتي بيوتيك طبيعي است و خون را تميز مي كند, در نتيجه پوست هم شفاف مي شود.
اسفناج: اين برگ هاي سبز رنگ هم با داشتن بتا كاروتن سبب روشن تر شدن پوست شما مي شود.
كرم هاي سفيد كردن پوست
يكي از روش هايي كه اكثر افراد از آن استفاده مي كنند، كرم هاي روشن كننده پوست است كه اين روزها در داروخانه ها نمونه هاي داخلي و خارجي زيادي از آنها را مي توان يافت.
نكته: كرم هاي روشن كننده معمولا به ۶ ماه زمان نياز دارند تا اثر خود را نشان دهند، بنابراين مصرف كوتاه مدت جواب گو نخواهد بود. همچنين بهتر است كه انتخاب كرم را با مشاوره يك متخصص پوست انجام دهيد تا با پوست شما سازگاري داشته باشد.
كرم روشن كننده اسكراب
اسكراب كرمي است كه داخل آن ذرات ذبري وجود دارد. بايد آن را روي پوست صورت بماليد سپس ماساژ دهيد. با اين كار سلول هاي مرده از روي پوست جمع آوري شده و پوست شفاف تر مي شود. اين روش مكانيكي براي افرادي مناسب است كه شرايط پوست شان مناسب بوده و به لايه برداري عميق نياز ندارند. اسكراب ها ضمن تميز و شفاف كردن پوست براي درمان جوش هاي سرسياه و تنظيم تعادل چربي پوست هم كاربرد دارند.
ماسك روشن كننده پوست
ساده ترين و در دسترس ترين راه براي روشن كردن پوست استفاده از ماسك هاي خانگي است. اگرچه اين ماسك ها اثر دائمي ندارند اما حسنشان اين است كه عوارض جانبي به همراه نداشته و ارزان قيمت هستند. اگر قرار است چند روز ديگر به يك مهماني مهم برويد و مي خواهيد پوستي شفاف و درخشان داشته باشيد اين ماسك ها را امتحان كنيد.
ماسك سفيده تخم مرغ: علاوه براينكه پوست شما را سفيد مي كند, براي ازبين بردن جوش هاي صورت هم موثر است. يك عدد سفيده تخم مرغ را خوب هم بزنيد تا شبيه كف شود. سپس آن را روي پوست تان بماليد و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه با خيال راحت دراز بكشيد. بعد پوست تان را با آب ولرم بشوييد و در آخر كمي آب خنك روي صورت تان بريزيد. مي بينيد كه بعد از چند روز پوست تان كاملا تغيير مي كند.
ماسك ماست و نشاسته: اين هم ماسك خانگي ساده اي براي روشن كردن پوست است. يك قاشق غذاخوري ماست كم چرب را با يك قاشق چايخوري پودر نشاسته مخلوط كرده سپس آن را به آرامي روي پوست تان بماليد. يك ربع تا ۲۰ دقيقه استراحت كنيد و بعد صورت تان را با آب سرد بشوييد.
ماسك عسل: يك قاشق مرباخوري عسل را با نصف قاشق چايخوري پودر بادام مخلوط كنيد. بهتر است اين مخلوط را داخل ظرفي ريخته و روي حرارت كتري قرار دهيد تا عسل حالت روان تري پيدا كند. سپس اين مخلوط را به آرامي روي صورت بماليد و بعد از اينكه خشك شد, با آب ولرم بشوييد.
صابون هاي روشن كننده پوست
در ميان محصولات بهداشتي صابون هايي به چشم مي خورند كه به ادعاي فروشندگان به روشن شدن پوست كمك مي كنند. شايد اين محصولات با تميز كردن منافذ, پوست را باز و چهره را شاداب تر اما تاثير قابل ملاحظه اي ندارند و نمي توانند بافت تيره و كدر پوست را چند درجه روشن كنند. در واقع, اين محصولات بيشتر جنبه تبليغاتي دارند و نمي توان از اين محصولات انتظار زيادي داشت. استفاده از قرص و كپسول هم در روشن كردن پوست بي تاثير است. در واقع اين قبيل داروها سبب روشن شدن پوست نمي شوند.
 
منبع و متن كامل تر: سفيد كردن پوست تيره

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.