ارتباط صبحانه با چاقي در افراد

رژيم هاي غذايي و برنامه هاي تمريني براي افزايش و كاهش وزن

ارتباط صبحانه با چاقي در افراد

۵۷ بازديد

در تمامي مقالات و مطالبي كه در باره تغذيه نوشته و يا گفته مي شود اهميت صبحانه بوضوح آشكار است و بر آن به شدت تاكيد مي شود . ولي مقدار اين وعده غذايي مهم معمولا ذكر نمي شود و چون اهميت دارد گاهي برخي از مردم بيش از كالري كه بايد و شايد براي آن سهم در نظر مي گيرند .
از سوي ديگر چون فشار كار هر كس اغلب با بيدار شدن شروع و بيشتر فعاليت در طول روز است كسب يك انرژي زياد كمك مي كند تا فعاليت ها در طول روز بهتر انجام شوند .
افرادي كه صبحانه مفصل و پر كالري مصرف مي كنند در اغلب موارد ديده شده است كه رعايت ميزان مصرف كالري در ساير وعده هاي غذايي را رعايت نمي كنند. بدن ما با توجه به شرايط جسماني و فعاليتي كه داريم در روز به ميزان مشخصي كالري نياز دارد و اگر بخواهيم در وعده غذايي مقدار زيادي كالري به بدن برسانيم با افزايش وزن و چاقي مواجه خواهيم شد.
نكته ايي كه نبايد راحت از كنار آن گذشت اين است كه اكثر مطالبي كه ما مطالعه مي كنيم از كشورهاي اروپايي به دست ما رسيده و ترجمه آن ها را استفاده مي كنيم و اين در حالي است كه آنها صبحانه را پر كالري مصرف مي كنند ولي در عوض سهم كالري ناهار شان بسيار پايين تر از ماست و بنا براين اگر ما به توصيه آن ها براي يك صبحانه پر حجم گوش مي كنيم بايد ميزان وعده ناهار مان را نيز بر اساس فرهنگ همان منطقه تنظيم كنيم .
جلوگيري از چاقي
راه حل ساده براي جلوگيري از چاقي براي افرادي كه صبحانه خود را پر كالري استفاده مي كنند، مصرف كالري كمتر در وعده ناهار و شام مي باشد. با رعايت تعادل در وعده هاي غذايي مي توانيد از چاقي جلوگيري كنيد. فراموش نكنيد كه هر سه وعده غذايي اصلي براي بدن ضروري هستند، بنابراين حذف وعده شام كه در برخي افراد ديده مي شود كاري درست نيست و تنها راه كار همان حفظ تعادل در ميان سه وعده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.